2013. június 1., szombat

Szülinapi stopposságok

Hahó Emberek!

Maresz barátnőm szülinapja volt május 25-én és azt találtam ki, hogy utazzunk el egy pár napra kettecskén, mert már olyan rég volt ilyen. Csak annyit kértem tőle, hogy mondjon egy célállomást a világtérképről a többit pedig bízza rám. Győrt mondotta. Négy napra mentünk (kedd-péntek), első nap volt Győr a többi napokon pedig Lébény, Pannonhalma, Bakonybél, Veszprém. Minden reggel kapott egy kis rejtvényt, amiből kiderült, hogy hova megyünk aznap. Szerencsére mindegyiket megfejtette vagy megtalálta, úgyhogy el tudtunk indulni... Természetesen minden utat stoppal tettünk meg. Akkor lássuk a részleteket:

kedd:
egy nagyon nehéz rejtvény megfejtése közepette
Kedden reggel 8,30-kor indultunk Budakesziről és 10,50-kor már a győri Széchenyi téren főztük a kávénkat.  Utunk zökkenőmentes volt, Budakeszin az első kocsi megállt, elvitt a budaörsi Mekis parkolóba. Ott pedig felvett egy Didák testvér hasonmás emberke, bár ő inkább azt mondta, hogy Martonyi Jánossal keverik össze. Letett Győr szélén, mert egy üzleti találkozóra ment az ipari parkba. Ott felvett egy 70 év körüli stüszivadászbácsi egy Volkswagennel, e kettő összhatása elég komikus volt. A belváros közelében tett le. Elsétáltunk a Széchenyi térre és nekiálltunk kávézni. Kávézásunk közepette egyszerre csak megjelent egy kamerás muki és utána pedig az OMEGA zenekar. :D Nagyon vicces volt, hogy az Omega zenekar mögött ittunk a gázrezsós kávénkat...

még az Omega is minket néz
Mivel nem tartozik szorosan a stoppoláshoz ezért csak megemlítem, hogy végignéztük Győr főbb nevezetességeit, délután visszasétáltunk a bencés gimibe, ahová még délelőtt lepasszoltuk a cuccunkat és elindultunk Lébény felé, mert ott volt a szállásunk. Kisétáltunk Győr szélére, ekkor tudatosult bennünk, hogy itt voltunk már korábban is, amikor Bécsből jöttünk haza másfél éve éjjel. Egy rövid várakozás után felvett egy anyuka két fiával és vitt Lébénybe, ahol kirakott a szállásunk előtt. Lébényben eltöltöttünk egy hűvös éjszakát és Maresz elkezdte kitalálni hova megyünk másnap.

szerda:
Reggel megfejtette, hogy Pannonhalma lesz úticél, ahol először két vagy három testvérünkkel fogunk egyet találkozni és utána elmegyünk bort kóstolni. Testvéreink semmit sem tudtak az egészből, csak annyit, hogy kettőre jelenjenek meg a Főkapunál. Külön köszönet Hódsági-Molnár Jánosnak és Szalai Zsoltnak a fiúk elengedésért! :-)
Az útról: Lébényből olyan 12,30 felé indultunk el Győr felé. Eldöntöttük, hogy csak olyan autóba szállunk be, ami elvisz a pannonhalmi autópálya lehajtóig. Nem sokat kellett várnunk a jó autóra (15 perc kb). Egy uraság vitt, akinek elég csípős megjegyzései voltak, de végül elvitt majdnem Nyúlig. Nyúl előtt pedig van a győrújbaráti elág, ahol is mink stoppoltunk Phalma felé. Egy pasas lekanyarodott Győrújbarát felé, aztán megfordult és visszakanyarodott mondván eldob minket a Qupacra. Nagyon rendes volt tőle. 13,30-kor már ott ebédeltünk.
Kettő órakor jött a két öcsénk és egy óra múlva csatlakozott Maresz Bandi testvére is hozzánk. Testvéreink után találkoztunk két borral is meg a kecskesajttal. Maradandó az élmény! :D
Urbanicsok meg a Sümeghyk
Végül Asztrik apátúrnak is integettünk. A pannonhalmi akció végén lesétáltunk a falu végére és Bakonybél felé vettük az irányt, mert a következő két szállásunk ott volt a bencéseknél.... Pannonhalmán gyorsan felvettek (18 óra után álltunk ki) és elvittek Écsre. Écsen elnyaltunk egy fagyit és utána elstoppoltunk Zircre. Egy pasas vett fel és metált hallgatott. Hát most is megállapítottuk, hogy ez nem a mi műfajunk... Zircen letett a bakonybéli elágnál, ahol felvett egy középkorú házaspár. Ők pedig letettek a bakonybéli szállásunknál 20,10-kor. A bakonybéli szállásunk, hogy a Szent Margit Gimnázium tanulóinak szavajárásával éljek: "ótvar volt". Én nem emlékszem olyan fejezetre a bencés Regulából, hogy mindenféle meztelencsigával és óriáspókokkal riogassuk a vendégeket... Sebaj, diadalmaskodtunk felettük meg a kosz felett is.

csütörtök:
ez lett volna a program...
Sajnos ez volt az egyetlen nap, amikor számítottam volna a jó időre, mert kirándulni mentünk volna fel a Kőris-hegyre. Persze, hogy egész nap ömlött az eső. :S Reggel megnéztük a Pannon Csillagdát, ami nagy élmény volt. Mint kiderült egy volt patrónás az egyik alkalmazott.... Délután punnyadtunk. Egyszer csak kopogtatnak. Félálomban kiszóltam, hogy mi tetszik és Csilla nővér (iskolanővér Szegedről) nézett be. Közben kiderült, hogy Gemma nővérék is itt vannak, csak más helyen. Este meglátogattuk őket.

péntek:

Utolsó nap reggelén Maresz kirakta Veszprém képét a reggeli rejtvényből, ebből sejteni lehetett, hogy oda tartunk. :-D
Bakonybél szélére kisétáltunk onnan egy hölgy elvitt minket Zircre. Zircen még sétálni kellett a veszprémi elágig, de miután odaértünk ott is hamar felvett egy méhész. Elvitt Veszprém szélére, ahonnan egy újabb úrral befuvaroztattuk magunkat a Centrumba. Onnan felsétáltunk a Városháza elé. A Városháza közönségét megtiszteltük azzal, hogy végignézhették az előző napi spenótos tésztánk gázfőzőn való megmelegítését és megevését. Szerintem még mindig erről beszélnek. Veszprémben jó sokáig esett az eső, de ezalatt megnéztük a Szaléziánum múzeumot, ami nagyon kerály volt. Utána még bolyongtunk egy sort és elindultunk hazafele. Veszprém határában vett fel minket Zsolt (aki engemet haza is vitt Érdre, Mareszt meg bedobta a Móriczra), aki csapatépítő tréner. Kiveséztük vele a Ferences Klubbot (reklám helye: klub.ferences.eu) és meg is hívtam őt, hogy rázzon egy kicsit gatyába minket.

Nos hát ennyi! És végül a legfontosabb:

1. szia Kata! Micsoda kalandok ismét! És milyen különös, hogy minden úgy ment, mintha előre összebeszéltetek volna azokkal, akik felvettek titeket - valahogy mindig épp jókor voltak jó helyen :) fantasztikus!

2. Szia! Pedig természetesen nem így volt! :) Örülök, ha tetszett! Igen, Isten nagyon gondoskodó volt, bár azért örültem volna, ha tudunk kirándulni is ;)

3. Veszprémből milyen útvonalon sikerült feljutni Pestre (Érdre)? Mert én hetente megteszem ezt a távot stoppal, de általában először le szoktam menni egy fuvarral legalább Csopakig, én onnan a Balatonparton irány Budapest. Anno próbáltam a 8-as úton is párszor, de arra rosszabb volt a helyzet, kevesebben vettek fel, és csak Székesfehérvár széléig vittek általában.

4. Szia! Köszi a kérdést! Mi 8-as úton mentünk a város széléig és onnan táblával stoppoltunk. Pesti ember vett fel, pályán ment, onnan már nem volt gond.

1. Ezek szerint szerencsétek volt. :) Bár nem tudom mennyit vártatok, nekem a Balaton felé átlag 10, onnan Bp. felé átlag 30 perc szokott lenni a várakozási idő. (Persze ebben benne van az is, amikor még csak sétálok a már a jól megszokott stoppos-helyem felé, még ki sem rakom a kezem, de már megáll egy autó, és természetesen a másik véglet is.)
      További jó, és minél több sikeres stoppos utat kívánok!